EWIDENCJA LUDNOŚCI

Załatwienie spraw:
w godzinach pracy Urzędu

Miejsce załatwienia wszystkich spraw:
- Urząd Gminy pokój nr 22

Poniższa lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Gminy wraz z informacjami jak daną sprawę można załatwić:


1. ZAŚWIADCZENIA O ZAMELDOWANIU

Zaświadczenie o zameldowaniu na terenie gminy, wnioski w różnych przypadkach.

Wymagane dokumenty:
  1. Dowód osobisty
  2. wniosek o wydanie zaświadczenia (pobierz) (137kB) pdf - złożony osobiście lub przez pełnomocnika
  3. dowód uiszczenia opaty skarbowej
  4. tytuł prawny do lokalu - w oryginale, do wglądu ( w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).
  5. Pełnomocnictwo ( w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
Opłaty:

- 17zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia (zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej wydane zaświadczenie może nie podlegać opłacie skarbowej - zależy to od celu do jakiego wydane jest zaświadczenie)

- 17zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa ( zwolnione od opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone: wstępnym: rodzice, dziadkowie; zstępnym: dzieci, wnuki; oraz rodzeństwu i małżonkowi)

Miejsce złożenia i odbioru:
Biuro Ewidencji ludności Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, pok. 22

Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy , w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1257)
  2. Ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. 2018 poz.1382)
  3. Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2018 poz.1044)


2. WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE DOWODU OSOBISTEGO MOŻNA ZNALEŹĆ NA STRONIE MSWIA PODANEJ PONIŻEJ

Kliknij aby przejść do strony


3. DECYZJA W SPRAWIE WYMELDOWANIA

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek - kliknij, aby pobrać (184kB) pdf
  2. kserokopia tytułu prawnego do lokalu
  3. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy

Opłaty: 10zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (Wójt Gminy) w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

-art. 35 ustawy z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności ( tj. Dz.U. 2018 poz.1382)
-art. 104 ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257)


4. ZGŁOSZENIE ZAMELDOWANIA

Kto może dokonać czynności zameldowania

  • osoba dokonująca zameldowania - osobiście
  • pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem, o którym mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.),  po okazaniu w organie gminy przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony i podpisany formularz ZGŁOSZENIA POBYTU , a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie własnoręcznego, czytelnego podpisu, nazwisko i imię pełnomocnika, jeśli był ustanowiony
  • do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania
  • do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem prawnym do lokalu – sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu

5. Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL- wzór wniosku - kliknij, aby pobrać (210kB) pdf
  2. dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych,
  3. dokument potwierdzający interes prawny w uzyskaniu danych (jeżeli nie wskazano we wniosku przepisu prawa materialnego upoważniającego do pozyskania danych)
  4. pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
  5. dowód osobisty lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu)

Opłaty:

  • 31zł - opłata za udostępnienie danych jednostkowych (wpłaty należy dokonać na konto Gminy Dąbrowa Chełmińska nr 43 8142 1017 0000 0475 2000 0002)
  • 17zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu i małżonkowi ( na konto Gminy Dąbrowa Chełmińska lub w  kasie tut. Urzędu)
  • Podmioty, którym dane jednostkowe udostępnia się nieodpłatnie wymienione są w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności.
  • Osoby i jednostki, które wykażą interes prawny w uzyskaniu danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia są zwolnione z opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.


Miejsce złożenia wniosku: Biuro ewidencji ludności, pok.22 Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej

Termin odpowiedzi: do 30 dni

Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Wyjaśnienia:

  1. Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
  2. Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego. W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes.
    • Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
    • W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.
  3. Dane z rejestru PESEL udostępnia Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.:Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. 2018 poz.1382).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2018 poz.1044).
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 570).
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (tj.Dz. U. z 2016 r. poz. 836 ze zm.).
  6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (tj.Dz. U. z 2015 r. poz. 1388).

6. Wpis do stałego rejestru wyborców:

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. kodeks wyborczy (Dz.U. 2018.754 t.j.); Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U. 2017.1316 t.j.); Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018.2096 t.j.)

Wpis do rejestru wyborców daje Ci możliwość głosowania w miejscu Twojego zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, NIE JEST wpisem jednorazowym (tylko do najbliższych wyborów, ale zgodnie z wnioskiem/decyzją).

Możesz wpisać się do rejestru wyborców w gminie Dąbrowa Chełmińska, jeżeli:

  • mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, a nie jesteś zameldowany tu na pobyt stały;
  • przebywasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, ale nigdzie nie zamieszkujesz (jesteś bezdomny);
  • mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska, ale pod innym adresem niż jesteś zameldowany na pobyt stały;
  • jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, a nie jesteś obywatelem polskim i mieszkasz na stałe w gminie Dąbrowa Chełmińska.

Pamiętaj, że możesz być wpisany tylko do jednego rejestru - dlatego od razu wykreślimy Cię z tego w którym byłeś do tej pory.

Aby wpisać się do rejestru wyborców przygotuj:

  • dowód osobisty lub paszport (oryginał do wglądu, dodatkowo kserokopia);
  • wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
  • deklarację z Twoimi danymi

Decyzję o wpisaniu do rejestru wyborców uzyskasz wtedy, kiedy wykażesz, że mieszkasz na stałe pod określonym adresem w gminie Dąbrowa Chełmińska. W tym celu możemy Cię poprosić o pokazanie oświadczenia o stałym zamieszkaniu, dodatkowego dokumentu, który to potwierdzi np. akt notarialny, umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym mieszkasz oraz innych dokumentów potwierdzających Twoje związki z Bydgoszczą np. umowa o pracę, lub zaświadczenia o zatrudnieniu, oświadczenia z organizacji społecznych, stowarzyszeń, rachunki za media, korespondencja z innymi urzędami, ZUS, Urząd Skarbowy itp.

Wniosek możesz złożyć osobiście w urzędzie lub przez internet - jeśli masz Profil Zaufany na platformie e-PUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.

Termin

Decyzja administracyjna wydana w ciągu 5 dni od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy
Skarga do właściwego miejscowego Sądu Rejonowego wniesiona za pośrednictwem Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska  w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji

Dodatkowe informacje

Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Rejestr wyborców dzieli się na część A i część B.

1. Do rejestru wyborców części A na własny wniosek mogą dopisać się obywatele polscy:

  • Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,

  • Wyborcy nigdzie niezamieszkali stale przebywający na obszarze gminy,

  • Wyborcy zamieszkujący na obszarze gminy pod innym adresem, niż ich adres zameldowania na pobyt stały.

2. Do rejestru wyborców części B na własny wniosek mogą wpisać się obywatele Unii Europejskiej niebędący obywatelami polskimi, stale zamieszkali na obszarze gminy.

Wyborca wpisany do rejestru wyborców zostanie skreślony z rejestru wyborców w jego ostatnim miejscu stałego zameldowania.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych
  3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. rejestru wyborców wynikającego z ustawy z dnia 05.01.2011r. Kodeks wyborczy.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowanych danych obowiązujących u Administratora.
  5. szczegółowe informacje - klauzule RODO (link na bipie http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/index.php?cid=391) lub klauzula ogólna http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/index.php?cid=391&bip_id=7751


Wytworzył: Jadwiga Pstrong (7 lipca 2003)
Opublikował: Dorota Kraska (7 lipca 2003, 14:19:06)

Ostatnia zmiana: Dorota Kraska-Wadych (6 maja 2019, 13:23:59)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 7698

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij